دانلود نرم افزارهای مهم و کاربردی برای ویندوز

امروزه دنیای دیجیتال و ظهور آثار و ثبت آنان بصورت دیجیتال هستیم! امروزه کمتر کسی به کتابخانه می رود چون در یک لحظه اینترنت را روشن می کند و می نویسد دانلود کتاب ایکس! کتابخانه های مجازی بسیار شده اند و ضرورت دارد با نرم افزارهای تولید کتاب الکترونیک و خواندن این اسناد آشنا شوید لذابایدکار بار PDF خوان ها و نرم افزارهای مربوط به آن را یاد بگیرید.

امروزه همه مطلب در سایت یا وبلاگ می نویسند و تولید و انتشار عکس و ویدیو را در اینترنت و سایت ها و شبکه های مربوطه انجام می دهند! پس باید نرم افزارهای ویرایش عکس و فیلم و غیره را بشناسید و یا بگیرید و بکار ببندید و…

چه نرم افزارهایی مورد نیاز همۀ ماست؟؟؟

تا آنجا که من بررسی کرده ام در ویندوز نرم افزارهای زیر مهم است که برخی از ابتدا باید نصب گردند و برخی بعداً و برحسب نیاز توسط کاربر نصب می گردد و مورد استفاده قرار می گیرد.!!!

  1. نرم افزار درایو صدا
  2. نرم افزار درایو کارت گرافیکی انویدیا
  3. نرم افزار درایو کارت اینتل که برای تماشای فیلمهای HD ضروری است و همچنین در کنار انویدیا گرافیک بهتری را به برنامه های شما می دهد بخصوص گرافیک بهتر برای بازی های رایانه ای
  4. نرم افزار فشرده سازی و اکسترکت فایل ها یعنی Winrar که این نرم افزار خیلی کاربردهای دیگری دارد که ما نمی شناسیم!!!
  5. نرم افزار خواندن ویرایش فایل های موسوم به PDF
  6. نرم افزارهای باز کردن و تماشای فیلم و عکس بهمراه ویرایش آنها
  7. ویندوز نرم افزار Word pad را داراست یعنی هنگامیکه ویندوز روی دستگاه شما نصب شد نرم افزارهایی نیز بهمراه نصب ویندوز نصب شده اند و این نرم افزارها را مایکروسافت در نسخه های ویندوز گذاشته تا نیاز اولیه تا حد وسط کاربران را رفع کند. اتفاقاً این نرم افزار گرچه امکانات گستردۀ Word در مجموعۀ آفیس را ندارد ولی امکانتش نیز کم نیست و بیشتر گزینه های مورد استفادۀ ما در ورد را داراست! خودتان بررسی کنید! من که علاقه دارم اغلب از Word pad استفاده کنم و سپس و برای ویرایش نهایی که فایلم به برخی امکانات محتاج است مطلب را به Word آفیس 2016 انتقال می دهم و ویرایش هایم را اعمال می کنم!
  8. مجموعۀ آفیس را حتماً باید داشته باشید پس آفیس را باید نصب کنید و از چهار برنامۀ کاربردی و معروف آن استفاده کنید!!! یعنی نرم افزارهای Access ,Word , Exle , PowerPoint,توجه: افیس چند برنامه جانبی نیز در کنار این چهار نرم افزار دارد این نرم افزارها عبارتنذ از: Publisher, OneNoteو Outlookو مایکروسافت visio,مایکروسافت SharePoint,مایکروسافت Projectو مایکروسافت InfoPath
    • OneNote یک درایو ذخیره سازی است. و همچنین با این برنامه می توانید یادداشت برداری کنید و تمام اطلاعات خودتان و دیگر اطلاعاتی را که می خواهید ذخیره سازید.
    • Publisher نرم افزاری است که اطلاعات و فایل ها را در اشتراک می گذارد. از این برنامه برای تهیه دفترچه راهنما، پوستر، بروشور و کاتالوگ‌های خود استفاده کرده و آگهی‌های خود را به صورت کاملاً سفارشی تهیه کنید.
    • SharePoint اگر تحت وب یعنی در محیط اینترنت فایلی در اختیار بگیرید می توانید در SharePoint آن را باز کرده و روی آن تغییرات انجام دهید و در آنجا فایل ذخیره نیز می شود و به اشتراک گذاشته می شود. در این نرم افزار، فرم‌ها، تابلو اعلانات، تصاویر، وبلاگ و سیستم نظر سنجی نیز وجود دارد و امکانات آن بسیار زیاد است.
    • مایکروسافت visio نرم افزاری است که کاربران می توانند هرچه در ذهن دارند اعم از طراحی های مختلف تا متن و غیره را بصورت نمودار ترسیم کنند!
    • مایکروسافت Project برای ایجاد پروژه و مدیریت بر پروژه است.
    • Outlook نرم افزاری برای ایجاد ایمیل و مدیریت بر ایمیل هاست.

از نرم افزارهای مهم و کاربردی که بر روی ویندوز موجودست. نرم افزار ویرایش فیلم به نام Windows Movie Maker است که متاسفانه ماکروسافت این نرم افزار دوست داشتنی را در ویندوز 10 و 11 حذف کرده است ولی مشکلی نیست چون مایکروسافت نسخۀ Windows Movie Maker را برای دانلود رایگان و نصب بر روی ویندوز ده گذاشته است.

ویندوز نرم افزار ضبط صدا را داراست و می توانید از صدای خودتان پادکست تهیه کنید. از طریق این آدرس می توانید آیکون ضبط صدا را پیدا کنید: Type here to search عبارت Voice Recorder را تایپ کنید و اجرا را بزنید. صفحه ای باز می شود با همین نام یعنی: Voice Recorder

بیشتر بخوانید: دانلود نرم افزارهای مهم و کاربردی برای ویندوز

ویندوز نرم افزارهای مورد نیاز کاربران را به همراه نصب ویندوز برای همۀ استفاده کنندگان نصب می کند!!! و واقعاً کامل و اصولی قدم برداشته است. ویندوز از محیط دسکتاپ و برنامه هایی که اجرا می کنید فیلم می گیرد و نیازی به نصب کامتازیا یا دیگر نرم افزارها برای گرفتن فیلم همراه با صدا از محیط دسکتاپ ندارید!!!!! مایکروسافت این خدمت بی نظیر و مهم را در PowerPoint گنجانده است و الحق که با کیفیت بالا فیلم برداری می کند. نرم افزار پاورپوینت را باز کنید و به قسمت insert در انتهای روبانی که ابزارها روی آن قرار دارند! سه گزینۀ Video , Audio و Screen Recording موجود است که می توانیذ حتی ضبط صدا را همینجا انجام دهید! گزینۀ اسکرین ریکردینگ ازصفحۀ نمایش فیلم می گیرد. در اینجا امکان ویرایش دارید.!!!

9.نرم افزارهای پخش فیلم همانند مدیا پلیر ، وی ال سی پلیر ، کام پلیر و حتی گام پلیر و غیره الزامیست چون این نرم افزارها گرچه همگی یک کار را انجام می دهند ولی هر کدام دارای امکاناتی مختص به خود بصورت گسترده است.

10. نرم افزارهای دیدن تصویر و ویرایش آنها

11. نرم افزارهای شنیدن فایل صوتی و ویرایش آنها

Author: ashkhani

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *